Vitmarket - ponad 10 lat doświadczenia

Produkty dla Twojego zdrowia

ponad 10 lat doświadczenia

Zadzwoń:785 254 947 / 667 460 011

Sól

19-10-2015

Sól to prosty związek chemiczny NaCI, czyli chlorek sodu. Zawiera ona cenne mikroelementy; oprócz podstawowych sodu i chloru, także magnez, miedź, cynk, potas, selen, wapń i żelazo, a nawet śladowe ilości złota.
Najczęściej używana w domu jest sól kuchenna, czyli czysty chlorek sodu uzyskany po oczyszczeniu soli kamiennej. W Polsce sprzedawana jest jodowana sól kuchenna, czyli dodatkowo wzbogacona jodem. Sól jest niezbędnym składnikiem naszego organizmu – nasze łzy, pot, krew i płyny ustrojowe są słone. Jej głównym składnikiem – sód jest odpowiedzialnym za wiele czynności w naszym ciele i jest pierwiastkiem niezbędnym do życia. Często tracimy go w czasie upałów lub przy wzmożonym wysiłku fizycznym, gdyż jest wydalany razem z potem. Pozbywamy się go również, kiedy mamy biegunkę, wymioty czy wysoką temperaturę.


Objawy niedoboru soli:

* osłabienie fizyczne
* gorsza kondycja psychiczna
* podatność na stres, apatię i choroby;
* bóle głowy i mięśni, zaburzenia łaknienia, nudności i zakłócenia w pracy serca;
* odwodnienie organizmu.

Nadmiar soli powoduje:

* zakłócenie gospodarki mineralnej organizmu, czyli wypłukanie magnezu i potasu:
* podwyższenie ciśnienia tętniczego;
* miażdżycę i udar mózgu, gdyż zakłóca zaopatrzenie mózgu w tlen;
* niekorzystny wpływ na nerki;
* niewydolność krążenia;
* chorobę wieńcową i zawał serca
* obrzęki, ponieważ zatrzymuje wodę w organizmie;
* rozwój stanów przedrukowych;
* zwiększenie wydzielania kwasów żołądkowych;
* nadmierne wydalanie wapnia i pogłębienie osteoporozy.

Sól używana w umiarkowanych ilościach pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu.



Stosowana zewnętrznie


Sól jako środek konserwujący stosowana jest w przemyśle spożywczym i przetwórstwie domowym; sól kąpielowa pielęgnuje ciało i regeneruje organizm, używana jest także w chorobach skóry (łuszczyca).

Należy zdawać sobie sprawę ze szkodliwości nadmiernego solenia. Przeciętnie na dobę spożywamy jej około 16g, podczas gdy nasz organizm potrzebuje tylko 1,2-2,4g na dobę. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, aby osoby zdrowe w ciągu dnia spożywały nie więcej niż 7-8 g, czyli płaską łyżeczkę do herbaty. Mający problemy zdrowotne z układem krążenia i nadwagą powinni używać jej jeszcze mniej.

Złotym środkiem jest używanie soli z umiarem. I nie chodzi tu tylko o doprawianie nią potraw, ale pamięć, że znajduje się ona prawie we wszystkim, co jemy: w serze, chlebie, herbatnikach i płatkach śniadaniowych. Najlepszym sposobem jest ograniczenie dosypywania jej do dań w kuchni i przy stole. Zamiast soli możemy używać mieszanek ziołowych, świeżych ziół lub przypraw korzennych. Aromat potraw wzmocnią: estrogen, czosnek, oregano orz majeranek. naturalny smak dań możemy zachować dzięki przyrządzaniu posiłków na parze, w kuchence mikrofalowej lub gotując w niewielkiej ilości wody.

Stosowana wewnętrznie

Sól zapewnia prawidłową gospodarkę wodno – elektrolitową; zawarte w soli pierwiastki są niezbędne do prawidłowej przemiany materii; utrzymuje wodę wewnątrz komórek; uczestniczy w przewodzeniu impulsów nerwowych; pobudza pracę mięśni szkieletowych i mięśnia sercowego; wpływa na ciśnienie tętnicze krwi.
 

Bestsellery

Kategorie

Wyszukaj produkty








od do

Obsługiwane płatności
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Royalty Line noże